Post by Wouter van de Loo

Manager Arbeidsmarkt Transformatie

Tot 2030 zijn er duizenden extra vakmensen nodig om de energietransitie voor elkaar te krijgen. Via programma’s als Energy Skills en Infra Talenten zijn we als sector gezamenlijk bezig om extra statushouders en zij-instromers te plaatsen. Inmiddels is vanuit het klimaatfonds ook de subsidie voor ons Opschalingsplan 2030 toegekend. Vorige week zaten we voor het eerst met z'n allen aan tafel: EZK, SZW, UWV, PTVT, aannemers en netbeheerders. We vierden eerste successen, zoals de samenwerking rondom statushouders in Utrecht en inmiddels werkende regionale samenwerkingsverbanden. We spraken ook eerlijk over wat opschaling in de praktijk vraagt. Opschalen is niet alleen meer mensen vinden. Het is ook zorgen dat technici blijven, goed landen, een passende opleiding en begeleiding bieden en op het juiste moment het juiste (leer)werk beschikbaar hebben. Het is vaak een bumpy road en dan is het cruciaal om van elkaar te leren en elkaar te helpen! #Energietransitie #Opschalingsplan2030 #Taskforce Elektra #Netbeheer Nederland #Koninklijke Bouwend Nederland #Ministerie van Economische Zaken en Klimaat #UWV #Platform Talent voor Technologie

Post content