Post by Ministry of Foreign Affairs of Denmark
125,825 followers
Danmark bidrager med yderligere 190 millioner kroner i humanitær støtte til ukrainerne 🇩🇰🇺🇦 I dag er det fire år siden Rusland invaderede Ukraine. Krigen har lagt byer i ruiner, splittet familier, sat dybe mentale spor hos ukrainerne og har fordrevet hvad der svarer til mere end Danmarks befolkning. ”Den humanitære situation i Ukraine er hjerteskærende. Lige nu gennemlever ukrainerne en ekstremt kold vinter, og Putin udnytter kynisk kulden til sin taktiske fordel ved at udføre systematiske angreb på energiinfrastruktur og civil forsyning. Danmark står klar med ny humanitær støtte på 190 millioner kroner. Den skal afbøde de humanitære behov og give håb til dem, der er hårdest ramt”, siger udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen. Med det nye bidrag har Danmark samlet givet ca. 1,3 mia. kr. i humanitær støtte siden krigens udbrud.