Post by Tweede Kamer der Staten-Generaal
45,354 followers
Tweede Kamervoorzitter Thom van Campen ontving vandaag samen met Eerste Kamervoorzitter Mei Li Vos de Japanse keizer Naruhito in het gebouw van de Eerste Kamer. De keizer brengt samen met keizerin Masako een meerdaags staatsbezoek aan Nederland. “Uw bezoek weerspiegelt de langdurige vriendschap en samenwerking tussen Japan en Nederland. De banden tussen onze landen gaan meer dan vierhonderd jaar terug. Ze begonnen met handel en breidden zich later uit naar wetenschap, cultuur en onderwijs”, zei de Voorzitter. “Vandaag de dag omvat onze relatie innovatie, wetenschap, cultuur en gedeelde uitdagingen zoals klimaatadaptatie en huisvesting. Onze culturele banden blijven bijzonder sterk.” Ter gelegenheid van het staatsbezoek vond op woensdag 17 juni een staatsbanket plaats. Ook Kamervoorzitter Van Campen was hierbij aanwezig. Foto's: Eerste Kamer der Staten-Generaal