Post by Ton Overmeire

Werkt aan en voor de stad

Dankzij “Facebook herinneringen” werd ik weer herinnerd aan dit krantenartikel van 7 jaar terug. We begonnen toen vanuit het Europese programma, waar ik ambtelijk verantwoordelijk voor was, aan het fondsen avontuur om te kunnen investeren (ipv subsidiëren) in Den Haag. Verantwoordelijk wethouder was toen de huidige voorzitter van de Economic Board The Hague Henk Kool en ook William van den Bungelaar, van adviesbureau ERAC was toen, en nu nog steeds, nauw betrokken. De pilot van twee fondsen en totaal 8,8 miljoen is inmiddels uitgegroeid tot 11 fondsen (en bijna nummer 12) en bijna 50 miljoen euro kapitaal om mee te investeren in innovatie, koolstofarme economie en ruimtelijke economische ontwikkeling. Voor meer info over het Holdingfonds waar ik vanaf het begin fondsmanager van ben, de verschillende investeringsfondsen en hun investeringen kun je kijken op de website van de Holding: https://stichting-heid.nl

Post content