Post by Telenor

531,579 followers

I en stadig mer urolig verden studerer færre unge utenlands 🌍 I en ny kronikk i Dagens Næringsliv peker Alexander Bøe, HR-direktør i Telenor Asia, på et tydelig paradoks: Behovet for internasjonal kompetanse øker – samtidig som færre nordmenn studerer i utlandet. Ifølge Statistisk sentralbyrå har antallet norske studenter i utlandet falt kraftig de siste årene. For selskaper med virksomhet på tvers av landegrenser, som Telenor, er dette en tydelig kompetanseutfordring. Internasjonal erfaring handler ikke bare om fag og språk. Det handler om å forstå kultur, kontekst og mennesker, og om å kunne navigere i en verden som blir stadig mer kompleks. Når færre studerer ute, mister vi ikke bare individuelle muligheter. Vi mister også viktig kompetanse Norge trenger fremover. Norge er tross alt mer avhengig av verden enn verden er av oss. Derfor må flere unge få verden som klasserom. Kronikken finner du i kommentarfeltet nedenfor 👇

Post content