Post by Talor Sax

Founder @ eHealth Ventures | Venture Capital, Cair @ Club-D Innovation

היום הייתה לי הזכות להוביל שולחן עגול במסגרת יום דיונים של פורום ראשי החברות, שעסק בשימושים ובדילמות סביב AI בחברות. בכל שולחן עלתה דילמה אחרת. אני בחרתי להתמקד בשאלה שמעסיקה היום יותר ויותר את עולם הבריאות: האם וכיצד נכון לאמץ טכנולוגיה רפואית מבוססת AI? זו שאלה מורכבת במיוחד. מצד אחד, ההתפתחויות הרגולטוריות והטכנולוגיות פותחות פתח לכניסה מהירה יותר של פתרונות חדשים לשוק. מצד שני, דווקא במקומות שבהם אין חסם רגולטורי מלא, עולה הצורך לשאול מי בודק, מי מאמת, ומי נושא באחריות כשהטכנולוגיה מגיעה אל הרופא, הארגון והמטופל. מה שהיה מעניין במיוחד בדיון היה לשמוע את נקודת המבט של המשתתפים סביב השולחן — כולם בעלי חברות ומנהלים בכירים מתחומים מגוונים מאוד. הם לא הגיעו מעולם כלכלת הבריאות או הרגולציה הרפואית, ולכן דווקא הביאו זווית אחרת: עסקית, ניהולית, פרקטית ולעיתים אפילו חדה יותר. הדיון חידד לי שוב עד כמה אימוץ AI ברפואה אינו רק שאלה טכנולוגית. זו שאלה של אחריות, של ניהול סיכונים, של אמון, ושל היכולת לבנות סטנדרטים נכונים גם כאשר הרגולציה עצמה עדיין משאירה מרחב אפור. תודה לNoga Kainan נגה קינן, נשיאת הפורום ולכל מי שישב סביב השולחן ותרם מניסיונו, מחשבתו והפתיחות שלו. מבחינתי, דווקא המפגש בין עולמות שונים הוא מה שמאפשר לייצר תובנות טובות יותר — גם עבור חברות הטכנולוגיה, וגם עבור מי שאמורים להשתמש בהן בפועל. תודה ל Galit Oren-Ebenstein גלית אורן-אבנשטיין על הכנה והנחינה מוצלחת של היום. #AI #Healthcare #HealthTech #MedicalInnovation #DigitalHealth #Leadership

Post contentPost contentPost contentPost contentPost content