Post by Steno Diabetes Center Copenhagen
20,718 followers
Hvordan gør vi visionen om det udadvendte sygehus til virkelighed? Tættere på borgerne og stærkere i samarbejdet på tværs 🤝 📅 Kom med til Steno Fokus onsdag den 13. maj 2026 kl. 15.30–17.30, hvor Steno Diabetes Center Copenhagen inviterer til gå-hjem-seminar. Du kan deltage både fysisk og online. Her sætter vi fokus på en central omstilling i sundhedsvæsenet og stiller skarpt på spørgsmål som: 💬 Hvad forventer vi af hospitalerne som udadvendte aktører i fremtidens sundhedsvæsen? 💬 Hvordan bringer vi det specialiserede tættere på borgerne – og hvem tager dirigentstokken i samarbejdet? 💬 Kan det udadvendte sygehus være en del af løsningen på ulighed i sundhed? Du møder fire stærke stemmer, der hver især giver deres perspektiv på udviklingen – og som inviterer til debat med både hinanden og publikum: Jakob Kjellberg, professor i sundhedsøkonomi og forskningsleder ved Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd (VIVE) Stinus Lindgreen, regionsråds- og folketingsmedlem, Radikale Venstre Hanne Agerbak, kontorchef for Sundhed og Ældre, Kommunernes Landsforening (KL) Joen Steendahl, praktiserende læge i Tingbjerg Debatten modereres af cheflæge Frederik Persson og speciallæge i samfundsmedicin Anna Lilja S.. Arrangementet er åbent for alle med interesse i fremtidens sundhedsvæsen. 👉 Læs mere og tilmeld dig via linket i kommentarsporet.