Post by Stadsmiljöförvaltningen Göteborgs Stad
11,070 followers
Hur ska Göteborgs gator, torg och offentliga platser användas i framtiden? Det har omkring 40 göteborgare diskuterat under våren i Göteborgs Stads medborgarråd. Rådsmedlemmarna har valts ut för att tillsammans spegla Göteborgs befolkning och har under fyra träffar arbetat fram 21 förslag kring stadsliv, grönska och trafik. Nu har rekommendationerna lämnats över till stadsmiljönämnden. Bland förslagen finns mer stadsliv vid vattnet, fler gröna mötesplatser och ”infranatur” för bättre hälsa och renare luft i innerstaden. Medborgarrådet är en del av Göteborgs Stads arbete för att stärka demokratin och ge invånare möjlighet till delaktighet och inflytande. På webben går det att följa hela processen, ta del av föreläsningarna som deltagarna fått och läsa alla rekommendationer i sin helhet 👉 https://lnkd.in/eKH9b2mj #Göteborg #Stadsmiljö #Demokrati #Medborgarråd #Stadsutveckling #GöteborgsStad