Post by St. Antonius Ziekenhuis

40,133 followers

Ze zijn terug! πŸ’ͺ Onze traumachirurg Detlef van der Velde (61) en chirurg in opleiding David Liesker (30) liepen de Marathon des Sables in Marokko: één van de zwaarste ultraruns ter wereld. In zes dagen renden zij 270 kilometer door de woestijn, dwars door hitte, zandstormen en extreem weer. Ze haalden niet alleen de finish, maar zamelden ook ruim 10.000 euro in voor Stichting TON. Deelnemers aan de Marathon des Sables dragen hun volledige uitrusting zelf: eten, slaapspullen en materiaal. Dat betekent starten met 11 kilo en eindigen met ongeveer 4 kilo – de rest is onderweg opgegeten. Geen vetpot bij een dergelijke inspanning. David en Detlef zijn dan ook wel een paar kilo kwijtgeraakt. Het was afzien, maar opgeven is niet bij hen opgekomen. De zwaarste etappe was ruim honderd kilometer in 22 uur. David: β€œHet voelde alsof mijn botten door mijn voetzolen kwamen, maar al pratend ben ik er doorheen gekomen.” Ook mentaal was het zwaar, vertelt Detlef: β€œDe kunst is om een zwak moment klein te houden en elkaar erdoorheen te trekken.” Meer dan een paar blaren hield Detlef er niet aan over. Hij heeft de eerste kilometers op Hollands asfalt er alweer op zitten. David is inmiddels alweer aan de slag op de OK. Wij zijn trots op hun prestatie Γ©n natuurlijk blij dat ze weer terug zijn πŸ’œ. #antoniusziekenhuis #kwaliteitvanleven #traumageriatrie #doorzetters #MDS

Post contentPost contentPost content