Post by Skalar

2,001 followers

Visste du at Caroline er navnet på lokomotivet som ofte trekker et av verdens eldste operative togsett? Dette skjer på Hamar, og Caroline er et damplokomotiv. Hun må opereres med en fyrbøter som fysisk fører kull når hun skal ut på tur. For at Caroline skal dra ut på tur, og mens turen pågår, må fyrbøteren og fører av toget forholde seg til samme regler og rutiner som i et moderne togsett. Og det er mye som skal hensyntas for å gjennomføre en skikker tur. Hvordan vet vi dette? Fordi vi skal bygge app for Norges kuleste togmannskap 🚂 Norsk jernbanemuseum trenger en løsning som hjelper de frivillige som kjører tog å gjøre dokumentasjonsoppgaver effektivt og sikkert, slik at de kan ha mest mulig fokus på å skape en bra tur for passasjerene. Den siste uken har vi brukt tid på å forstå hvordan turer gjennomføres fra start til slutt, og hvordan det påvirker de frivillige og administrasjonsansatte. Nå bygger vi appen som skal ta NJM fra papirbaserte oppgaver og manuelle prosesser til en mer digital hverdag. Gjett om vi gleder oss til en liten utflukt til Hamar, og å bli med på en av de kommende togturene så vi kan få litt førstehånds informasjon om hvordan alt dette funker. Gøy! Og forresten... Stålvognet til Norsk Jernbanemuseum ble brukt i innspillingen av Tom Cruises "Mission Impossible - Dead Reckoning" på Raumabanen. Det er jo litt kult 🤭

Post content