Post by Sint Maartenskliniek
20,762 followers
Donderdag 26 maart waren we vanuit de Sint Maartenskliniek sterk vertegenwoordigd op het ZonMw GGG-congres in Den Bosch: het congres over Goed Gebruik Geneesmiddelen 2026, met als thema De Groene Horizon. Meerdere collegaโs leverden een mooie inhoudelijke bijdrage aan het programma. In de sessie ๐๐ฎ๐ฑ๐ข๐ค๐ต ๐ฎ๐ข๐ฌ๐ฆ๐ฏ ๐ฎ๐ฆ๐ต ๐ฆ๐ฆ๐ฏ โ๐ข๐ฏ๐ฅ๐ฆ๐ณโ ๐ด๐ต๐ถ๐ฅ๐ช๐ฆ๐ฅ๐ฆ๐ด๐ช๐จ๐ฏ: ๐ฌ๐ข๐ฏ๐ด๐ฆ๐ฏ ๐ฆ๐ฏ ๐ถ๐ช๐ต๐ฅ๐ข๐จ๐ช๐ฏ๐จ๐ฆ๐ฏ nam Alfons den Broeder deel aan het discussiepanel. Noortje van Herwaarden gaf in deze sessie een presentatie over een ๐ฑ๐ข๐ณ๐ต๐ช๐ข๐ญ๐ญ๐บ ๐ณ๐ข๐ฏ๐ฅ๐ฐ๐ฎ๐ช๐ด๐ฆ๐ฅ ๐ฑ๐ข๐ต๐ช๐ฆ๐ฏ๐ต ๐ฑ๐ณ๐ฆ๐ง๐ฆ๐ณ๐ฆ๐ฏ๐ค๐ฆ ๐ต๐ณ๐ช๐ข๐ญ ๐ฅ๐ฆ๐ด๐ช๐จ๐ฏ, aan de hand van de REDO-JAK-studie. Dit onderzoek voeren we binnen de Sint Maartenskliniek uit in samenwerking met verschillende Nederlandse ziekenhuizen. Ook in de sessie 10 ๐ซ๐ข๐ข๐ณ ๐๐๐ ๐๐ณ๐ถ๐จ ๐๐ฆ๐ฅ๐ช๐ด๐ค๐ฐ๐ท๐ฆ๐ณ๐บ! was de Sint Maartenskliniek goed zichtbaar. Pauline Bovens en Aatke van der Maas deelden hun ervaringen met de PMR REDUCE-studies. Calin Popa vertelde over de ECHO-studie en het onderzoek naar colchicine als mogelijk geneesmiddel bij artrose. Daarnaast was Bart van de Bemt voorzitter van de sessie ๐๐ฆ๐ฅ๐ช๐ค๐ข๐ต๐ช๐ฆ๐ท๐ฆ๐ช๐ญ๐ช๐จ๐ฉ๐ฆ๐ช๐ฅ: ๐ท๐ข๐ฏ ๐ฃ๐ฆ๐ญ๐ฆ๐ช๐ฅ ๐ฏ๐ข๐ข๐ณ ๐ฑ๐ณ๐ข๐ฌ๐ต๐ช๐ซ๐ฌ. Mooi om als Sint Maartenskliniek met zoveel collegaโs een bijdrage te kunnen leveren aan kennisdeling en onderzoek naar beter en doelmatiger medicijngebruik. Alfons den Broeder Noortje van Herwaarden Bart Van Den Bemt Pauline Bovens Calin Popa #ZonMw #GGG #GoedGebruikGeneesmiddelen #Onderzoek #Reumatologie #Medicatieveiligheid