Post by Rijkswaterstaat
175,861 followers
Symbiotisch Bouwen Paviljoen: samenwerken met de natuur 🌱 Op 19 maart opende Rijkswaterstaat samen met partners het Symbiotisch Bouwen Paviljoen op testlocatie InnovA58 langs de A58 bij Oirschot. Dit paviljoen is een levende proeftuin waar mens, natuur en technologie samenkomen. Samen met de Cooperatie Symbiotisch Bouwen experimenteren we met circulair ontwerp, hergebruik van materialen en innovatieve technieken. Het gebouw is opgebouwd uit voornamelijk hergebruikte of restmaterialen en ontworpen om in de toekomst opnieuw te kunnen worden benut. Bijzonder zijn de toegepaste innovaties. Zo wordt afvalwater op natuurlijke wijze gezuiverd via een helofytenfilter, dat wordt doorontwikkeld met myceliumtechnologie. In de toekomst wordt warmte opgewekt uit lokaal groenafval met een biomeiler 2.0. Het paviljoen staat op testlocatie InnovA58, waar we werken aan een klimaatneutrale en circulaire werkwijze richting 2030. Achter dit soort innovaties staan specialisten uit verschillende disciplines, zoals ontwerpers, onderzoekers en bouwkundig adviseurs, die natuur, techniek en materiaalgebruik samenbrengen. Dank aan alle collega’s en partners die hieraan hebben bijgedragen! Wil jij werken aan duurzame innovaties in de infrastructuur? Dan is dit het soort opgave waar je bij Rijkswaterstaat aan bijdraagt. 🌍 https://lnkd.in/eCygB6Xq #Rijkswaterstaat #InnovA58 #CirculairBouwen #Duurzaamheid