Post by Region Gotland
8,263 followers
Region Gotland stärker sin krisberedskap. Den här veckan genomför vi en omfattande stabsutbildning i samarbete med Räddningscentral Mitt. Under dagarna fördjupar vi oss i metoder, roller och arbetssätt – och framför allt i att öva och praktisera stabsarbete i skarpa scenarier. Syftet är enkelt: att höja vår gemensamma förmåga att hantera händelser som påverkar Gotland och våra samhällsviktiga verksamheter. Genom att träna tillsammans, dela erfarenheter och utveckla våra rutiner stärker vi både samverkan och beredskap. Det är en viktig del av vårt långsiktiga arbete för att säkerställa att Region Gotland kan agera snabbt, samlat och effektivt när det verkligen behövs. Tack till alla deltagare – och till Räddningscentral Mitt för ett värdefullt samarbete.