Post by Region Gotland
8,265 followers
Igår var vi med och skrev historia. När Blodomloppet i Visby gick av stapeln stod över 2 400 deltagare på startlinjen – och ÖVER hälften var medarbetare från Region Gotland 😍🌟 Undersköterskor, förskollärare, läkare, ingenjörer, socionomer, tekniker, chefer och många många fler – lunkande, joggande och sprintande sida vid sida för att uppmärksamma den livsviktiga blodgivningen. I våras beslutade Region Gotland att erbjuda alla medarbetare som ville delta fri startavgift. Syftet var att främja gemenskap och rörelse, samtidigt som fokus sattes på den viktiga blodgivningen och blodcentralens arbete på Visby lasarett. Stort tack till alla medarbetare som var med och visade vilket engagemang som präglar vår organisation. Heja oss! 💙