Post by NMBU - Norwegian University of Life Sciences

43,988 followers

Hurra! Campus Ås får nytt nasjonalt senter for bærekraftig arealbruk🎉🌿 INLAND‑senteret skal bidra til at vi bruker arealene våre smartere og tar bedre vare på naturen🌱🌍 – Vi er kjempeglade for at vår felles søknad med NIBIO, UiO, Fridtjof Nansen Institutt og en rekke andre partnere fikk støtte, sier NMBU‑rektor Solve Sæbø: – Med INLAND vil Campus Ås få en nøkkelrolle i utviklingen av Norges fremtidige areal- og naturpolitikk  – og i omstillingen til et lavutslippssamfunn som tar best mulig vare på natur og mennesker. Fredag besøkte klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen NMBU for personlig å overbringe nyheten 👉 https://lnkd.in/e-CGJhPv 📷 Tommy Normann / NMBU

Post contentPost contentPost contentPost contentPost contentPost contentPost contentPost content