Post by Nick Velissaris

Leading AI and Technology Innovation in the Advocacy & Customer Trust Org | MSc in Project Management | Six Sigma Black Belt | Operational Quality | Delivery Quality | Customer Service | PowerApps | OpenAI | LLMs

Below for my Greek network... Η Ελλάδα και η Κύπρος έχουν τελειοποιήσει ένα εξαιρετικά κοστοβόρο επιχειρηματικό μοντέλο: Επενδύουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να εκπαιδεύσουν μηχανικούς, γιατρούς και ερευνητές και μετά τους κάνουν "δώρο" στη Βόρεια Ευρώπη. Συσκευασμένους, με πτυχία και λυσσαλέα όρεξη για δουλειά. Τελευταία, ακούμε πανηγυρισμούς. Τα μεταναστευτικά ισοζύγια δήθεν "γυρίζουν θετικά". Κυβερνητικές πρωτοβουλίες τύπου Rebrain Greece γιορτάζουν σε πολυτελή ξενοδοχεία της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου. Η στατιστική χαμογελάει. Αλλά αν κοιτάξεις κυνικά το "γιατί" και όχι μόνο το "τι", βλέπεις αμέσως ότι πρόκειται για στατιστικό πυροτέχνημα πάνω σε σαθρό θεμέλιο. Αν ρωτήσεις γιατί, θα σου πουν για τα λεφτά. Αμ δε! Το ταλέντο δεν έφυγε μόνο επειδή πεινούσε. Έφυγε επειδή μπούχτισε. Από το ασφυκτικό micromanagement, την οικογενειοκρατία, και το αφεντικό του 1994 που πιστεύει ότι σου κάνει χάρη επειδή σε πληρώνει στην ώρα σου (συχνά τα μισά μαύρα). Τώρα ακούω CEOs στην Ελλάδα να παραπονιούνται: "Δεν βρίσκουμε ανθρώπους!" Σωστά! Δεν βρίσκουν ανθρώπους να δουλέψουν με τους δικούς τους εξωφρενικούς όρους. Ο 30άρης Software Engineer ξέρει ότι, όσο σκληρά κι αν δουλέψει, τη θέση του Director θα την πάρει ο ανιψιός του αφεντικού. Κανένα φορολογικό τυράκι δεν τον σώζει. Και έτσι, στο μπαμ...φτιάχνει βαλίτσες για Άμστερνταμ. Έχουμε εταιρείες που απαιτούν δεξιότητες του 2026 αλλά διοικούνται με νοοτροπίες του 1994. Θέλουμε υπαλλήλους-ελβετικούς σουγιάδες για να κάνουν τα πάντα φθηνά, γρήγορα και με ένα τηλέφωνο Κυριακή πρωί όχι ειδικούς που θα μας πάνε στρατηγικά μπροστά. Και σαν επίλογος: 300 εκλεκτοί κύριοι (και μερικές κυρίες, για να μην παρεξηγούμαστε) που κυβερνούν με την ανεμελιά κάποιου που ξέρει ότι δεν θα πληρώσει ποτέ τον λογαριασμό έχοντας ασυλία. Ευθύνη; Άγνωστη λέξη. Αξιολόγηση; Κλαίω από τα γέλια. Και η Ευρωπαία εισαγγελέας να λέει ότι δεν μπορεί να βοηθήσει λόγω του συντάγματος...αστείοι! Το παρακράτος δεν κρύβεται πια έχει γραφείο, επαγγελματική κάρτα και εκλογική πελατεία. Πολλοί θέλουν να φύγουν αλλά δεν μπορούν. Και κάπως έτσι, ο λαός βαδίζει με σκυμμένο κεφάλι όχι από ντροπή, αλλά γιατί έτσι δεν βλέπεις τα σκουπίδια που πατάς. Αλλά ξέχασα... έχουν ήλιο! ☀️ (Και σε αυτόν βάζουν ΦΠΑ άμα μπορέσουν.) Opinions are my own and they do not represent any previous or current employer(s).