Post by Mohamed abd elhameed
/Construction Manager /Project Manager/structural /infra structural/Roads/Architectural finishing/primavera/Revit/AutoCAD
لو أنت مهندس الموقع وفي مرحلة استلام خط المياه.. وواجهتك مشكلة: "المؤشر بينزل ببطء.. والخط مبيسربش!" يا ترى إيه أول إجراء هتاخده؟ 1️⃣ التأكد من تفريغ الهواء تماماً من الخط؟ 2️⃣ مراجعة جودة ساعة الضغط (المانومتر)؟ 3️⃣ التأكد من إحكام غلق محابس القفل ؟ 4️⃣ تأثير درجة الحرارة؟ شاركونا الإجابة الصحيحة من وجهة نظركم ومن واقع خبرتكم في المواقع! 🏗️✨ #رواد_الهندسة #بنية_تحتية #هندسة #مواسير_مياه #اختبارات_هندسية #Civil_Engineer #Site_Work النموذج الثالث: أسلوب سريع ومبا