Post by Mennatullah Ahmed
Web developer||Front-end developer ||React.js
حابة أشارك معاكم فيديو Presentation قصير لمشروع تخرجي "طريقي". الفيديو اتعمل باستخدام Animaker، وكانت دي أول مرة أجرب أداة زي دي وأدخل بشكل عملي في عالم الـ Animation والـ Graphic Design. بصراحة مكنتش متوقعة إني أستمتع بالتجربة بالشكل ده، والأجمل إنها خلتني أكتشف جانب جديد في نفسي وأعرف إني ممكن أكون مهتمة بالمجال ده وأشتغل فيه كمان. خلال تنفيذ الفيديو اتعلمت حاجات كتير، بداية من تحويل فكرة المشروع لمحتوى بصري جذاب، واختيار المشاهد المناسبة، وتنظيم طريقة عرض المعلومات بشكل بسيط وواضح. وكانت من أكتر الحاجات اللي أسعدتني إن الفيديو نال إعجاب الدكاترة أثناء مناقشة المشروع، وده كان شعور جميل جدًا بالنسبة لي وخلى كل المجهود المبذول فيه يستحق فعلا . حابّة كمان أشكر Mariam Tarek على الـ Voice Over المميز اللي أضاف للفيديو لمسة احترافية جميلة. وبجانب ده، كانت بالمناسبة ضمن تيم الـ Back-End في البروجيكت ، ومن أكتر الأشخاص اللي استمتعت بالتعامل والتعاون معاهم خلال رحلة تنفيذ "طريقي". من أجمل الحاجات في أي بروجيكت إنك مش بس بتطبق اللي اتعلمته، لكن كمان بتكتشف مهارات واهتمامات جديدة ما كنتش تعرف إنك تقدر تعملها. ودي كانت واحدة من التجارب اللي استمتعت بيها جدًا وفخورة إني قدرت أكملها للآخر . أتمنى الفيديو يعجبكم، ومستنية آراءكم وتعليقاتكم.
Video Content