Post by Médecins du Monde Belgique - Dokters van de Wereld België

20,437 followers

[NL] ❌ Dinsdagochtend om 5 uur: Stad Brussel beveelt vanochtend vroeg de ontruiming van de tenten die buiten de Humanitaire Hub waren opgezet. 📌 Na maanden op straat te hebben geleefd, kunnen de mensen die daar onderdak zochten, nu vrijwel nergens meer terecht voor huisvesting. ⚠️ De aangeboden oplossingen – indien die er al zijn – zijn niet geschikt voor mensen die al maanden op straat leven en van wie de situatie niet verbetert. Bovendien vereist het noodopvangnetwerk dagelijkse registratie, zonder langetermijngaranties, wat mensen kan ontmoedigen. 👉 Lees meer: ​​https://lnkd.in/eFWhh9Xx #humanitairehub #noodopvang

Post content