Post by KNMV
2,281 followers
⚠️Telefoongebruik in verkeer blijft punt van aandacht In maart 2026 publiceerden het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en Rijkswaterstaat (WVL) een rapport over apparatuurgebruik door bestuurders op Nederlandse wegen in 2025. Daaruit blijkt dat het gebruik van mobiele apparaten tijdens het rijden op gemeentelijke wegen is toegenomen, terwijl dit op provinciale wegen ongeveer gelijk blijft en op snelwegen juist is afgenomen. Voor motorrijders benadrukken deze cijfers een belangrijke realiteit: niet iedere verkeersdeelnemer is altijd volledig met de weg bezig. Zeker op gemeentelijke wegen kan dat betekenen dat ruim één op de tien voertuigen een potentieel risico vormt voor motorrijders. Dit betekent dat motorrijders niet alleen moeten anticiperen op ander verkeer, maar dat andere weggebruikers ook rekening houden met motorrijders, precies waar de campagne Oog voor Motorrijders op inzet. Meer weten? Kijk in de comments voor de links 👇 #knmv #oogvoormotorrijders #verkeersveiligheid #motorrijden