Post by Jonas Gullers
AI Business Developer på Voitto | Hjälper redovisningskonsulter att automatisera vardagen och skapa mer värde för sina kunder genom AI.
Två jobb. En trygghet, en risk. Det bästa beslutet jag tagit. Det ena: en etablerad byrå. Hög lön, bonusar, en spikad karriärstege. Tryggt och förutsägbart. Det andra: Voitto. En bra lönehöjning, men framför allt ett helt annat tak. Mindre trygghet, men en potential utan jämförelse. Voitto ligger i framkant med AI i redovisning. Jag ville inte lära mig branschen som den är idag, jag ville vara med och bygga den som kommer. Branschen delar sig i två: de som bygger om hantverket med AI, och de som gör som de alltid gjort och hoppas att det räcker. Jag valde sida. Och jag tror de bästa medarbetarna och de bästa kunderna gör samma val framåt. Till redovisningskonsulter: sätter ni er i baksätet och glider med? Eller vill ni vara drivande i skiftet? Hör i så fall av er i DM.