Post by Gotlandsbolaget
4,343 followers
⚓ Vi blir minoritetsägare i Nordic Ferry Infrastructure Idag har Gotlandsbolaget, Interogo Infrastructure och Lægernes Pension & Bank tillsammans ingått ett avtal om att förvärva 30 procent av aktierna i Nordic Ferry Infrastructure (NFI). NFI är ledande inom nordisk maritim infrastruktur med verksamhet i Norge, Danmark och Sverige. Genom bolagen Torghatten och Molslinjen driver NFI en diversifierad plattform med 59 rutter, trafikerade med 101 fartyg. ”Nordic Ferry Infrastructure är en attraktiv långsiktig investering, i linje med vår strategi att expandera inom hållbar maritim infrastruktur och ta en ledande roll i utvecklingen av sjötransporter i Norden”, säger Björn Nilsson, vd för Gotlandsbolaget. Läs mer i Gotlandsbolagets pressmeddelande via länken i kommentarsfältet.