Post by GGNet
24,050 followers
Uit onderzoek van onze collega, Elke Wezenberg blijkt dat mensen met anorexia emoties beter herkennen dan ze zelf denken. Tegelijkertijd lijken problemen met emotieregulatie geen blijvende kwetsbaarheid, maar eerder onderdeel van de ziektefase. ➡️ “Mensen met anorexia herkennen emoties beter dan ze denken – en emotieregulatieproblemen blijken waarschijnlijk tijdelijk. Dat biedt perspectief voor behandeling én herstel.” Deze inzichten helpen ons om anders te kijken naar behandeling: met meer aandacht voor wat er wél kan en met vertrouwen in herstel. Lees het hele bericht hier: https://lnkd.in/eJdgF8fv