Post by Generation Waste

4,439 followers

Snart går många verksamheter in i sommartempo! Kök, skolor och restauranger töms successivt på gäster och hjältarna i köket går på välförtjänt ledighet. Men innan lamporna släcks och semestern börjar kan det vara värt att ställa sig en enkel fråga: - Hur mycket energi förbrukar verksamheten när ingen egentligen använder den? Energisvinn handlar inte bara om höga effekttoppar under drift. Minst lika viktigt är att upptäcka utrustning som står på i onödan, ventilation som går för fullt i tomma lokaler eller maskiner som aldrig riktigt stängs av. Sommaren är därför ett perfekt tillfälle att se över energianvändningen och skapa bättre rutiner inför hösten. Det som inte mäts är svårt att förbättra. Det som synliggörs blir däremot möjligt att förändra. Bilder: Örebro kommun #energisvinn #hållbarhet #storkök #offentligamåltider #energieffektivisering #Awareify #GenerationWaste #Örebro

Post contentPost contentPost contentPost contentPost contentPost content