Post by Gemeente Pijnacker-Nootdorp
6,985 followers
Woensdag 1 april is de nieuwe gemeenteraad officieel geïnstalleerd. De raadsleden legden tijdens deze avond de eed of belofte af bij burgemeester Björn Lugthart. Zo verklaarden zij dat ze niets hebben aangenomen of beloofd om in de gemeenteraad te komen. Daarmee is de raad gestart aan een nieuwe bestuursperiode tot 2030. Van de 31 raadsleden gaan 19 raadsleden door. Er zijn 9 nieuwe raadsleden. Ook zijn er 3 wethouders die nu tijdelijk raadslid zijn, omdat zij gekozen zijn. Zij hebben dus een dubbelrol. Dit blijft zo totdat het nieuwe college is geïnstalleerd. De raadsleden gaan de slag met onderwerpen die inwoners direct raken, zoals wonen, bereikbaarheid en voorzieningen. De burgemeester is enthousiast: “Deze nieuwe gemeenteraad staat voor belangrijke keuzes voor onze gemeente. De combinatie van nieuwe energie en bestuurlijke ervaring vormt een sterke basis voor de komende periode. Ik heb er vertrouwen in dat we samen bouwen aan een gemeente waar het goed wonen, werken en leven is.” Nieuwsgierig wie nu in de gemeenteraad zitten? Kijk voor een overzicht op onze website. Overigens kan dit kan nog veranderen. Er wordt namelijk nog besproken wie in het college van burgemeester en wethouders komt. #raadsleden #gemeenteraad #PijnackerNootdorp #installatie