Post by Gemeente Haarlem

30,818 followers

We bouwen aan de toekomst van de Schuur! Er komt een uitbreiding met 2 nieuwe filmzalen en een ruimte voor educatie en andere activiteiten. 📽️✨ De plannen werden op vrijdag 10 april vastgelegd in een aannemersovereenkomst door wethouder Cultuur Diana van Loenen en Remko Rottger van bouwbedrijf KernBouw bv. Marelie van Rongen, directeur van de Schuur, nam de overeenkomst in ontvangst. Wethouder Diana van Loenen onderstreept de grote rol van de Schuur voor de stad: “De Schuur is een belangrijke culturele plek waar cultuurmakers, Haarlemmers en de gemeente zich allemaal betrokken bij voelen. Ik ben dan ook erg blij dat we nu daadwerkelijk kunnen beginnen met de uitbreiding. Dit versterkt de rol van de Schuur als essentiële culturele voorziening en maakt haar toekomstbestendig.” De werkzaamheden starten op 1 juni 2026 en duren ruim een jaar. Net als bij de bouw van het huidige pand zijn striptekenaar/illustrator Joost Swarte en Mecanoo Architecten betrokken bij het ontwerp.

Post content