Post by Gail Gilboa-Freedman

Founding Dean, Faculty of Technology @ Sapir Academic College | Founder of SASI - Sapir Applied Science Institute @ Sapir Academic College | PhD | Mathematician & Data Scientist

ללמוד או לא ללמוד?! זאת השאלה. בשבוע שעבר התקשר אלי יזם מבריק בשנות ה30, שכבר עשה את זה בענק --- ואין לו תואר ראשון אוניברסיטאי. הוא מייסד־שותף של חברת סטארט־אפ ישראלית מצליחה ומוכרת בתחום הבינה המלאכותית, שנרכשה על ידי חברה גלובלית. ועכשיו - הוא מסתכל אחורה, ומרגיש שמשהו חסר. כשהוא פנה אלי, ספרתי לו שבפקולטה לטכנולוגיה יש גם מתכונת לימודים של יום אחד בשבוע בקמפוס. ממש בשביל אנשים כמוהו, עצבנו תואר ראשון (מדעי המחשב או מדעי הנתונים) שלא עוצר את החיים, ומאפשר להצליח בתעשייה במקביל.   הסיפור הזה עונה על השאלה?! אותי אישית הסיפור הזה רק מבלבל. מצד אחד זאת דוגמא מובהקת לכך שהתואר האקדמי הוא משני – וגם בלעדיו אפשר להצליח בענק. מצד שני זאת דוגמא מובהקת לכך שהתואר האקדמי הוא מהותי – והוא יחסר למי שללא למד אותו.   אז מה עושים? עוזבים את השאלה. והופכים את התואר הראשון לחוויה מעשית. ב-א-מ-ת. דוגמא בבקשה!   בקורס "מבוא מעשי לראייה ממוחשבת" במחלקה למדעי המחשב בפקולטה לטכנולוגיה , הסטודנטים קבלו: ➕ רישיונות Claude ➕ מידע מתויג ממצלמות אבטחה ➕ ליווי מקצועי ד"ר אמיר קולאמן ראש תחום הראייה הממוחשבת באלביט מערכות Elbit Systems ➕ בעייה מעניינת לגלות אירועים חריגים שמתרחשים ביום או בלילה   אנחנו מעודדים את הסטודנטים שלנו להתחבר ל LinkedIn, לפרסם פוסטים, ולבנות רשת שתסייע להם למצוא את העבודה הראשונה. אז הנה כמה דוגמאות של סטודנטים שכתבו על החוויה: ,Adel Mohsen, Gavriel Shmueli, Barel Berhayev, Abed Mhdi, וציטוט של Avia Atedgi :  🔶🔶מסתבר שלא חייבים להתחיל ממקום של ביטחון. מספיק להתחיל🔶🔶 ואולי זאת התשובה לשאלה – ללמוד או לא ללמוד? כי אפשר ללמוד לתואר ראשון, אבל אפשר גם לא ללמוד, או ללמוד אחרת, או לעבוד, או ליזום – העיקר לעשות. העיקר ממקום של בטחון. העיקר להתחיל. תודה ל Amir Kolaman, , ל Tom Zarfaty – מנהל פרוייקט הAI בפקולטה Sapir College - Faculty of Technology, ול Shai Cohen מנהל אגף מערכות מידע ב Sapir College, ותודה מיוחדת למי שיזם את הפרוייקט - Alex Dvir מנהל אגף מנהל ושירות במכללה.

Post content