Post by Florence

10,622 followers

Bij woonzorglocatie Duinstede in Wassenaar is op 1 april 2026 een nieuwe belevingstuin geopend. Een plek speciaal voor mensen met dementie. De opening werd verricht door Ronald Zoutendijk MBA MSW, wethouder Welzijn van de Gemeente Wassenaar en Martijn Verbeek, lid raad van bestuur van Florence. Ze benadrukten het belang van deze bijzondere plek voor bewoners. 💬 “Met deze tuin creëren we een plek waar mensen met dementie veilig naar buiten kunnen en elkaar kunnen ontmoeten. Dat draagt bij aan hun welzijn én aan een dementievriendelijke gemeente”, aldus wethouder Zoutendijk. De tuin prikkelt de zintuigen met onder andere een klankenboom, bloemen en kruiden, een vijver en fijne zitplekken. Ook voor familie en kinderen is er ruimte om samen te genieten. 💬 Martijn Verbeek: “Bij Florence geloven we dat goede zorg begint bij de vraag wat voor iemand écht belangrijk is. Ook wanneer mensen kwetsbaarder worden, moet het mogelijk blijven om het leven te leiden dat je lief is. Buiten zijn en buiten leven in deze schitterende tuin is daar een mooi voorbeeld van.” Samen mogelijk gemaakt De tuin is tot stand gekomen dankzij fondsenwerving door Stichting Florence Wenst. Met dank aan de steun van de volgende organisaties: Ars Donandi, Fonds 1818, Gemeente Wassenaar, Pasman Stichting, Stichting De Stille Kracht, Subsidie Actieve Senioren en Vrienden van Duinstede. #ouderenzorg #dementievriendelijkegemeente #Wassenaar #Florence

Post contentPost contentPost contentPost content