Post by Eigen Kracht Centrale

3,318 followers

‘Kinderen die niemand wil’ in Zembla Vorige week liet Zembla - BNNVARA in ‘Kinderen die niemand wil’ het verhaal van Lex zien. De uitzending ging over jongeren waarvoor geen plek is in jeugdzorg omdat ze worden beschouwd als ‘onhandelbaar’. Gevolg is dat deze jongeren van plek naar plek gaan, zonder passende ondersteuning. Lex is een van hen. Hij werd op zijn vierde uithuisgeplaatst en verhuisde daarna meer dan tien keer. Lex schrijft: “Ik ben 17 jaar en doe mijn verhaal vanuit de gevangenis. De reden dat ik vastzit is omdat ik de hulp niet heb gekregen die ik zou moeten krijgen. Mijn hele leven lang ben ik van pleeggezinnen naar instellingen gegaan. En waarom zo veel? Omdat zij vonden dat dat goed voor me zou zijn. Maar hoe weet je dat iets goed is voor een jongere, zonder dat je hem hebt gevraagd wat hij wil? Of de juiste mensen om hem heen hebt gevraagd wat zij denken dat goed voor hem zou zijn? Maar dat hebben ze nooit gedaan. Ik hoop dat de jeugdzorg dat wel gaat doen.” Lees verder: https://lnkd.in/eZauu7gx Bekijk de uitzending: https://lnkd.in/eb89yPM2 📸 𝘧𝘳𝘦𝘦𝘱𝘪𝘬

Post content