Post by D66 Haarlem

334 followers

Deze maand onze one and only: Ray 1) Wie ben je en wat doe je - Raymond Looze, leeftijd 51 jaar, samenwonend en twee kinderen van 19 en 21 jaar. Geboren en getogen in de Haarlemse Boerhavewijk. Ik ben dol op allerlei soorten watersport zoals zwemmen, wakeboarden en kitesurfen, wat ik bij Surfvereniging Bloemendaal best fanatiek doe. Snowboarden in de winter vind ik super leuk. Verder ben ik zeer fanatiek Ajax-supporter en bezoek ik graag wedstrijden in de JC Arena. Je zult het niet geloven, maar ik stond in 2019 een heel seizoen op de F-side. Ik bezoek graag concerten, films en restaurants. Ik ben ondernemer, met specialiteit in Sales en Marketing. Bijna 20 jaar heb ik in telecom en IT gewerkt en in 2018 mijn bedrijf verkocht. Sindsdien heb ik geen dagelijkse baan, maar vul mijn dagen met advies en coaching geven bij een aantal start- en scale-up bedrijven, waarin ik soms ook investeer. Dat zijn met name tech/software/platform investeringen. Daarnaast ben ik een actieve belegger in Whisky, ETF, aandelen en opties. 2)Wat maakt jou een echte D66-er. Ik ben vooral een sociaal-liberaal. Ik ben voor vrijheid en een kleine, efficiënte, maar wel sterke overheid, die zich niet al te veel bemoeit met burgers. Geloof heilig in goed voor elkaar zorgen en alle burgers in de welvaart laten meedelen. Ik denk dat dit afgelopen 10-15 jaar te weinig is gebeurd. Duurzame samenleving en klimaat vind ik prioriteit! Goed en betaalbaar onderwijs voor iedereen toegankelijk. 3) Als je een ding zou kunnen bereiken in één jaar wat zou je kiezen dan? Schoteroog windmolens weer laten draaien. Zij kunnen 10%(!) van de Haarlemse elektriciteitsvoorziening hiermee duurzaam maken. Lijkt mij zó ontzettend laaghangend fruit op onze duurzaamheidsagenda. 4)Jou favoriete Haarlemse plek en waarom? De Middeleeuwse binnenstad vind ik helemaal te gek en ik kan hier wegdromen in onze rijke historie. 5) wat maakt jou het meest gelukkige op dit moment? Kitesurfen op de Noordzee.

Post content