Post by Chrysopigi Vardikou

Marketing Manager & Consultant, PhD | University Lecturer @ CITY College, University of York | Marketing Trainer & Speaker certified by Harvard Derek Bok Center | Based in Thessaloniki |

Σήμερα είχα την ευκαιρία να μιλήσω για την ηθική παρενόχληση στην εργασία, στα τοπικά κανάλια Dion TV - Flash Tv & TV 100 Thessaloniki με αφορμή την μεθαυριανή ομιλία στο University of Macedonia. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης στο Flash TV, συζητήσαμε για το ότι μια βασική ενέργεια παρενόχλησης είναι η κριτική στη δουλειά του άλλου και εκεί τέθηκε μια πολύ εύστοχη ερώτηση από τον δημοσιογράφο κύριο Μαυρίδη, που στη συνέχεια σκέφτηκα αρκετά. Η ερώτηση ήταν εν ολίγοις: 🚩 Τι θα γίνει αν οι εργαζόμενοι ερμηνεύουν ως παρενόχληση κάθε συμπεριφορά και το εκμεταλλεύονται; Είναι απολύτως λογικό πάνω στη δουλειά να τους ασκείται κριτική. Αυτό που απάντησα είναι πως τα δικά μας δεδομένα προς το παρόν στην Ελλάδα δεν είμαστε σε αυτό το σημείο, να εκμεταλλευτεί ο εργαζόμενος την κατάσταση (για την ακρίβεια, τις τελευταίες εβδομάδες λαμβάνουμε πιο πολλές ανώνυμες κι επώνυμες μαρτυρίες από θύματα παρενόχλησης από ποτέ!) . Απάντησα επίσης ότι τη διαφορά κάνει 🔮 ο τρόπος με τον οποίο ασκείται η κριτική. Αυτό βέβαια από μόνο του είναι δεξιότητα που κατακτάται με τον καιρό. Ωστόσο, στον τρόπο που ασκείται η κριτική υπεισέρχεται (όπως και γενικά στα managerial skills) η 🔮 ενσυναίσθηση. 🚩Τι σημαίνει εποικοδομητική κριτική; Εντοπίζω και επισημαίνω το λάθος (ή τον λάθος τρόπο προσέγγισης του προβλήματος) με ευγένεια και υποδεικνύω τον ορθό τρόπο. 🚩Τι συμβαίνει όμως όταν δεν υπάρχει σωστή ή λάθος προσέγγιση του θέματος; Εκεί οι δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης του manager έχουν ακόμα μεγαλύτερη σημασία. Το να μπορεί να ακούσει πραγματικά την άποψη του υφισταμένου του, ο οποίος είναι εκεί για να κάνει τη δουλειά του με τον καλύτερο τρόπο και συχνά μπορεί να γνωρίζει τις συγκεκριμένες συνθήκες καλύτερα από τον manager. Το να μπορεί, έστω και για ένα λεπτό να φανταστεί τι θα γινόταν αν υιοθετούσε τη λύση του υφισταμένου του, χωρίς εγωισμούς. Και τέλος, και ίσως το πιο σημαντικό, να μπορεί να φέρει τον υπάλληλο στη θέση που όχι μόνο θα δεχτεί τη λύση που αντιπροτείνεται από τον manager, αλλά να την ενστερνιστεί και να χτίσουν μαζί πάνω στον ομαδικό τρόπο σκέψης. Όλα αυτά θέλουν εμπειρία αλλά κυρίως θέλουν ενσυναίσθηση και σεβασμό για τον διπλανό μας. Και φυσικά δεν αφορούν μόνο τη σχέση manager-υπαλλήλου, αλλά και το αντίστροφο, όπως και τις σχέσεις συναδέλφων. Λίγες σκέψεις. Θα ήθελα να δω τι έχουν να πουν και managers για αυτό. #mobbing #nomobbing #workplacebullying #thessaloniki #uom #universityofmacedonia #tv

Post content