Post by Can Deger
Principal Security Advisor | Cyber - Cloud - AI Security Architect | Keynote Speaker
UDEMY'ye YAZIK OLDU : Geçtiğimiz hafta teknoloji gündemine bomba bir haber düştü ama açıkçası hak ettiği yankıyı bulmadığını düşünüyorum. Ama sürekli öğrenme peşinde koşanlar için bence çok kritik bir gelişme cano... Coursera ve Udemy birleşmesinden bahsediyorum. Hatta geçen hafta hemen sıcak sıcak bir video çekip YouTube'a atmıştım (linki aşağıda), orada da detaylı konuştum. Kağıt üzerinde adı "birleşme" ama detaylara indikçe bu işin rengi değişiyor. Olayın özeti şu: Şirketin adı Coursera olarak devam edecek (Udemy ismine elveda). CEO koltuğunda Coursera'nın patronu oturacak. Yönetim kurulunun (Board) çoğunluğu Coursera kanadından. Benim canli yayinda da söylediğim gibi; bu bir birleşmeden ziyade, Coursera'nın Udemy'yi "yutma" operasyonu gibi duruyor. Peki bu bizi, yani Türkiye'deki kullanıcıları nasıl etkiler? Biz Udemy'yi neden seviyorduk? "Yerel fiyatlandırma" (regional pricing) sayesinde 3-5 dolara, yani bir kahve parasına ömür boyu erişebileceğimiz eğitimler alıyorduk. Eğitimin demokratikleşmesi adına muazzam bir kapıydı. Ama Coursera'nın kültürü çok farklı. Onlar daha "akademik", daha "premium" ve aylık 50 Dolar/Euro bandında abonelik sistemiyle çalışan, finansal odaklı bir yapı. "Mevcut kütüphaneme ne olacak?" diye korkanlar sakin olsun, satın aldığınız eğitimlere muhtemelen bir şey olmaz. Onlar sizin. AMA... 2026 itibariyle o alıştığımız "Sepette %90 indirim", "50 TL'ye Full Stack Kursu" dönemlerini mumla arayabiliriz. Udemy'nin o halk tipi, erişilebilir yapısı, Coursera'nın kurumsal çarkları arasında ezilecek gibi. Stokları şimdiden yapmakta fayda var. Görünen köy kılavuz istemez. Canli yayindan kesit videoyu izlemek isterseniz: https://lnkd.in/eA-TEZyp