Post by City of Aarhus

32,881 followers

Når kommunens mange hjemmesider spiller, er det de færreste, der tænker over, hvem der står bag. Men i maskinrummet sidder Henrik Schütze som webmanager og sørger for, at Aarhus’ digitale rådhus aldrig går i stå 🏛️✅ Henrik er faglig systemejer, hvilket betyder, at han er den, der sikrer, at kommunens hjemmesider fungerer optimalt. Han har den løbende dialog med leverandørerne, driver udviklingen af nye løsninger samt underviser og hjælper redaktører på tværs af kommunen. Og med ansvaret for mere end 200 hjemmesider og omkring 400 redaktører er der rigeligt at se til. “Jeg er et tandhjul i systemet. Jeg producerer ikke noget selv, men sørger for, at systemet er der, så andre kan komme ud med deres budskaber.” For Henrik handler systemejerskabet først og fremmest om at gøre drift muligt. For ham er den stabile teknik nemlig selve fundamentet for, at kommunen kan være åben og gennemsigtig over for borgerne. “Man kan se aarhus.dk som kommunens digitale rådhus. Mit job er at holde dørene åbne ved at sikre en stabil drift, så borgerne altid og nemt kan finde de oplysninger, de har brug for i deres hverdag.” Selvom Henrik sidder i maskinrummet bag skærmen, mærker han tydeligt, hvordan de tekniske løsninger skaber værdi for andre. For hvis driften ikke spiller, svigter vi borgerens møde med kommunen. For Henrik hænger stabil drift og en god digital borgeroplevelse derfor uløseligt sammen 🤝

Post content