Post by Antoni van Leeuwenhoek
50,230 followers
Het Antoni van Leeuwenhoek heeft zich aangesloten bij het convenant ‘Samen eten we Amsterdam gezond, duurzaam en eerlijk’. Daarmee versterkt het AVL de groeiende coalitie van Amsterdamse organisaties die werken aan een gezonder, duurzamer en eerlijker voedselsysteem in en rond de stad. Het convenant werd in april 2025 geïnitieerd door onder andere de Gemeente Amsterdam en diverse zorg-, onderwijs- en publieke instellingen. De aangesloten organisaties zetten zich daarnaast in om het voedselaanbod binnen hun eigen organisaties gezonder en duurzamer te maken. Doelen richting 2030 🔹 Minimaal 60% van de eiwitten in de organisatie is plantaardig 🔹 80% van het voedselaanbod voldoet aan de voedingsnormen van het Voedingscentrum 🔹 Minimaal 25% van het ingekochte voedsel is biologisch 🔹 Voedselverspilling is met 50% verminderd ten opzichte van 2015 Franka Morssink, lid Raad van Bestuur: “Door ons aan deze ambities te committeren, bouwen we voort op de stappen die we als AVL intern al zetten, onder andere vanuit het initiatief ‘Goede Zorg Proef Je’. Door ons ook aan dit convenant te verbinden, versnellen en versterken we die beweging en dragen we bij aan een gezonder en duurzamer voedselaanbod in Amsterdam.” #hetAVL #gezond #duurzaam #eerlijk #voeding #zorg #Amsterdam