Post by Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen, Göteborgs Stad

2,403 followers

Under första träffen med nystartade ambassadörsnätverket fylldes rummet av energi.🙌 Vi pratade om vilket viktigt arbete det är att arbeta i äldreomsorgen, hur vi kan motbevisa fördomar och hur vi tillsammans stärker vårt arbetsgivarvarumärke.   En övning handlade om att dela händelser från jobbet som gjort avtryck. När en av deltagarna berättade om att vaka hos en hyresgäst i livets slutskede satt alla tysta och märkbart berörda. Det är sådana berättelser som visar hur djupt meningsfullt ett arbete inom vård och omsorg är.   Vi vet att människor litar mer på människor än på marknadsföring. Därför vill vi sprida rösterna inifrån som gör jobbet varje dag. Ambassadörerna vill också vara med och dela berättelser, på mässor och i andra sammanhang. 🗣   Hur arbetar du och din organisation med ambassadörskap och att synliggöra medarbetarnas perspektiv och vilka effekter har ni sett?   #Ambassadörer #Berättelser #Arbetsgivarvarumärke #Kompetensförsörjning #HälsaVårdOmsorg #ViÄrGöteborg

Post content

Video Content