Post by Akademikerförbundet SSR Göteborgs stad

440 followers

Den 21 mars var internationella dagen för avskaffandet av rasdiskriminering 🇺🇳 Igår deltog kommunombuden Batseba K. och Rebecka Hammarström i ett digitalt lunchseminarium som anordnandes av Marie Cham på förbundet. Vi berättade hur vi som förtroendevalda arbetar med rasdiskriminering och anti-rasistiskt arbete inom, och gentemot Göteborgs stad som arbetsgivare. Tillsammans med Maria Dexborg och Madeleine R. Tegstedt som berätttade om deras inspirerande arbete kring ett antirastiskt nätverk i Malmö stad.

Post contentPost content