Post by Therese Lundstedt
CEO l Board member l Interim management I Advisor l Speaker
Jag är lika delar ödmjuk och glad över att jag får förtroendet att driva ett företag som extern VD för femte gången. Alla företag har sin charm, sina unika utmaningar och mål i horisonten men likheterna är samtidigt många. Förhoppningsvis blir jag ju dessutom lite visare och smartare för varje uppdrag. Då Gimic inte är ett heltidsuppdrag så fortsätter jag jobba som rådgivare, konsult och föreläsare för de som behöver mig (hojta!) och som styrelseledamot i de noterade bolagen Lohilo Foods AB (publ) där vi efter flera år av förändringsarbete kunde visa på en riktig vändning i bolagets Q1-rapport och i Netel Group där vi i förra veckan annonserade våra ambitioner att genomföra en fusion med Infrea. Det har minst sagt varit en hektisk vår. Men otroligt lärorik och rolig som det alltid är när man får jobba i spännande bolag och tillsammans med duktiga människor. Nu kör vi tre dagar till innan det är dags för semester. I höst ses vi för nya uppdrag, affärer och insikter igen. Tack för alla glada utrop och hälsningar i samband med nyheten att jag går in som VD för Gimic. Tack också till Smålandsposten och Oscar Appelgren för artikeln nedan som uppmärksammats av många trots att den eventuellt konkurrerade med en del sill och nubbar under midsommarhelgen. https://lnkd.in/eM2nPEyA