Post by Elle V.
Maker
Ik stuiter een beetje na van het interview dat ik zojuist met onze wethouder Van Olden had. Terwijl hij nog even snel zijn inmiddels koud geworden soepje at – want er kwam iets tussendoor – genoot ik van het uitzicht over de Bossche ‘mert’ en de schilderijen in zijn kamer van het Stadhuis. Vervolgens mocht ik een dik uur alles vragen wat ik wilde. Het gesprek stond al langer gepland, alleen gister maakte hij bekend na de verkiezingen van 2022 zich niet meer verkiesbaar te stellen als lijststrekker of kandidaat-wethouder. Vanuit journalistiek oogpunt val ik dus met mijn neus in de boter. Maar daarover ging dit gesprek niet (alleen). Het ging vooral over de mens achter de functie. Wie is deze man en wat beweegt hem? Ik kijk terug op een boeiend gesprek. Ik heb een inkijkje gekregen in zijn drukke bestaan. En in het leven van een politiek bestuurder. Super interessant en op sommige momenten voor mij (nog) hogere wiskunde. We delen dezelfde overtuiging en missie dat we oog moeten houden voor elkaar. Dat we als samenleving beter worden als we voor elkaar blijven zorgen. Hij doet dit op politiek bestuurlijk niveau. Ik probeer dit in mijn rol als communicatiemedewerker bij Weener XL, het werk- en ontwikkelbedrijf van onze gemeente. Ik vroeg hem ook wat voor advies hij heeft voor burgers die een beroep moeten doen op deze dienstverlening. Wat zijn advies is, lees je binnenkort in het artikel!