Yalova, Türkiye
In 2015, I graduated from the naval high school, which I am very proud to be a part of. Afterwards, I continued my education life with the department of naval architect and marine engineering at Istanbul Technical Univesity. In my school life, I have always tried to do my best in many areas, from internships to part time works, because I know that we can only start change and development with ourselves. In 2021, I graduated from Istanbul Technical University, which I am very happy and proud to be a part of. ITU will always occupy a special place in my professional life. Even though I didn't understand what it means to be an ITU student in my first year, I understand it much better now. Blogger, https://salihgencoglu.blogspot.com/ 2015 yılında içerisinde bulunmaktan büyük gurur duyduğum deniz lisesinden mezun oldum. Daha sonrasında eğitim hayatıma istanbul teknik üniversitesi gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği bölmüyle devam ettim. Okul hayatımda stajlardan kısa dönem çalışmalarıma kadar birçok alanda elimden gelenin her zaman en iyisini yapmaya çalıştım çünkü biliyorum ki değişime ve gelişime ancak kendimizle başlayabiliriz. 2021 yılında ise içerisinde bulunmaktan büyük keyif aldığım ve gurur duyduğum istanbul teknik üniversitesinden mezun oldum. Meslek hayatımda her zaman İTÜ ayrı bir yer kaplayacaktır. İTÜlü olmanın ne demek olduğunu ilk yılımda anlamasam da artık çok daha iyi anlıyorum.
Med marine dizayn departmanında tekne tasarım mühendisi sıfatıyla yaklaşık 1 yıl çalıştım. Bu süreçte cadmatic hull, nestix programlarını öğrenmemin yanında rhinoceros programında da gelişim sağladım. Blok modelleme resim ve nesting hazırlamaktan tüm revizyonların yapılması ve klas resimleri hazırlanmasına kadar birçok görev tanımım oldu.
Mühendis sıfatıyla 6 aydır çalıştığım NC İmalat ve Mühendislik AŞ'den geride unutamayacağım güzel anılar ve güzel insanları tanımanın mutluluğu içerisinde ve biraz buruk ayrılıyorum. Başta şirket patronumuz Yüh. Müh. sayın Nuri Çiçek ve satış ve proje sorumlumuz Yük. Müh. sayın Kadir Can DEMİR'in üzerimde emekleri çoktur. Sıkça sorulan sorulara aldığım cevaplarla kendimi daha da geliştirdiğimi düşünüyorum. Birlikte sorunlarla karşılaşıp yine birlikte sorunları çözdük. Gerektiğinde sorumluluklar da almaktan çekinmedik. Teknik olarak gelişmemin yanında sorumluluk alma, ani ve doğru karar verme gibi yeteneklerle mühendislik mesleğimin ilk yılında bana çok yardımcı oldular. Özellikle onlara çok teşekkür ederim. Her ne kadar şirketten memnun kalsam da bazen hayatta risk analizi doğrultusunda doğru riskler alınması gerektiğine inanırım. Bu yüzden yollarımız ayrılıyor. Sayın Kadir Can DEMİR ve sayın Nuri Çiçek nezdinde şirketteki ustasından çırağına operatöründen muhasebe departmanına kadar herkese ilgi, alaka ve kattıklarından dolayı teşekkür ederim. Umarım yolumuz bambaşka şekillerde tekrar kesişir. Sağlıcakla kalınız.
Koç Holding A.Ş. bünyesindeki Setur Marinas şirketi adına Ağustos ayı stajımda yaptığım çalışmaları 'Karbon Emisyonunun Azaltılması ve Yeşil Marina' adı altında sundum. Bu sunumda ve staj süresince yardımları dokunan Setur Marinas teknik servisler müdürü sayın İlker Öngül ve çevre uzmanı sayın Gonca Melek Özkan'a çok teşekkür ederim. Son stajımı da tamamlayarak mezun oldum. Staj süresince bir gemi mühendisi marinalarda neler yaptığını ve karbon ayak izi hesaplanıp karbon salınımın nasıl azaltıldığı konusunda bilgilendim ve proje ürettim. Mezun olmadan marinaları da görmem kariyer hedeflerimi çizmemde yardımcı oldu. Tüm setur marinaları şirketine sevgi ve selamlarımla, her şey için teşekkür ederim. #seturmarinas #carbonemission #yeşilmarina #karbonayakizi